Autor/s: M. S.
La plataforma digital Edi.Cat creix
Tal com ja va avançar VilaWeb, la plataforma digital Edi.cat incorpora nou nous segells i és pioner en oferir ebooks en multiformat. També ha anunciat un projecte pilot per introduir el llibre digital a les biblioteques i que comercialitzarà part dels seus continguts a l'Applestore.
La primera plataforma digital de llibres en català, Edi.cat, ha incorporat nous segells al seu catàleg (que ja suma 250 títols). Són: Fragmenta, Meteora, Publicacions de l'Abadia de Montserrat (PAM), Tàndem, Octaedro, Pagès, El Cep i la Nansa, Alpina i La Galera. Aquestes se sumen a les tres fundadores: Bromera, Cossetània i Angle. Jordi Farré de Cossetània ha explicat que es crearà un consell editorial perquè tots els editors tinguin una actitud activa dins la plataforma.
Entre les noves iniciatives relacionades amb el llibre digital destaca un projecte pilot amb tres o quatre biblioteques de la Generalitat de Catalunya, per veure com les condicionarà l'ebook, quins mecanismes nous caldrà introduir, quina mena de funcionament s'establirà. Per experimentar aquesta nova realitat, han tancat un acord per adquirir 24 dispositius i 6 col·leccions. El projecte s'iniciarà ara el desembre o al gener.
Els responsables d'Edi.cat també han fet una crida a les llibreries perquè formin part d'aquesta plataforma, i han dit que ja estaven en converses amb llibreries com La Tralla, Altaïr, Catalònia i el Corte Inglés. 'Les llibreries fa uns mesos ho veien lluny tot això, segons Farré, però ara ja veuen que hi han d'apostar.'
El director d'Edi.cat, Enric Faura, ha destacat com a novetat la incorporació del format epub (fins ara s'oferien els llibres en mobipocket i pdf). Cada editor podrà decidir en quins d'aquests tres formats presenta els seus llibres. I seguint amb les novetats, ha anunciat que part dels continguts de la plataforma es comercialitzaran a Applestore, la botiga d'Apple. També editaran en digital 'El llibre de la Marató' de TV3. Finalment, Edi.cat ha presentat una nova plataforma de continguts en castellà, Edibooks.com.
Els responsables d'Edi.cat fan un balanç positiu dels primers sis mesos de funcionament de la plataforma, malgrat que les dades són encara molt discretes: 500 visites diàries de mitjana, 876 ebooks venuts, 600 usuaris registrats i 250 llibres a la venda per la campanya de Nadal. Enric Faura ha dit que allò important és anar progressant en aquest mercat nou que tot just comença a crear-se. Que són xifres modestes però en destaca que el creixement és sostingut. I pel què fa al nombre de títols, creu que comença a ser un gruix important: 'Són de temàtica molt variada, perquè hi cap tot, des d'un llibre del pare abat de Montserrat fins a un llibre d'història o un de gastronomia.
Preguntats sobre l'imminent aparició d'una altra plataforma digital en català, 36L, que negocia en exclusivitat amb el Grup 62, Faura ha comentat: 'S'ha de veure si l'exclusivitat funciona en l'entorn digital. Creiem que pot quedar molt desdibuixat. Nosaltres no hem plantejar cap exclusivitat, que sí la permanència. Creiem que l'exclusivitat serà molt difícil de mantenir en aquest mercat.'
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada